Lovsangslederkurset er en mulighed for dig og dit team for at blive inspireret og styrket i jeres tjeneste. På kurset underviser jeg både om paradigme (hvordan vi tænker) og praksis (hvad vi gør) for lovsangsledelse i menigheden. I forlængelse af undervisningen leverer jeg et oplæg til samtale og øvelser, som I arbejder med i jeres lokale gruppe. På den måde omsættes kursets indhold til praksis i jeres menighed.

I løbet af kurset skal vi bl.a. arbejde med sund lovsangsteologi, reflekteret sangvalg, ledelse af team og menighed, effektiv formidling og den profetiske tjeneste.

Kurset er følgende 4 onsdage: 30.10 – 6.11 – 13.11 – 20.11

Alle dage mødes vi til online undervisning kl. 19.30-20.30. Herefter er der afsat 60 minutter frem til kl. 21.30 til samtale, øvelse og bøn i jeres gruppe. Jeg vil anbefale at jeres lokale gruppe i god tid inden undervisningen starter og evt. mødes inden og spiser sammen.

Prisen for kurset er 1950,- for en gruppe og 850,- for individuel deltagelse.

TILMELDING

“Jeg deltog sammen med min lovsangsgruppe. Gennem undervisningen opdagede vi at vores indbyrdes forskelligheder blev til vores fælles styrke.

Det var berigende at få konkrete redskaber til bl.a. at vælge de rigtige sange, skabe flow og ledelse i gudstjenesten og “connecte” med både indhold og menighed.”

– Elisabeth Andersen, Videbæk Kirke

“Vi deltog på Arvids lovsangskursus som en gruppe på 6-7 mand. Vi oplevede, at vi gennem undervisningen blev rystet sammen. Det blev vi fordi, vi blev nødt til at forholde os til vores måde at lede og lave lovsang på. Arvid er dygtig, godt funderet i Bibelen, tæt med Helligånden og en dygtig sanger og musiker.”

– Torben Lykke Olsen, Jacobskirken i Odense

Onlinekurset har tidligere haft deltagelse af lovsangere og musikere fra bl.a.: Kulturcenter Vensyssel, Bykirken/Mosaik (Odense), Vejle Oasekirke, Galten Valgmenighed, Aalborg Frimenighed, Herning Bykirke, Aulum Kirke, Cafekirken (København), Vejlefjordkirken, Silkeborg Adventistkirke, Vestsjællands Valgmenighed, Sønderjyllands Oasefællesskab, Videbæk Kirke, Jacobskirken (Odense), Kolding Valgmenighed, Frimenigheden Broen (Vejle), Byens Valgmenighed (København), Horsens Valgmenighed, Bykirken (Vejle), Skjern Bykirke, Karlslunde Strandkirke, Bethelkirken (Aalborg), Viborg Oasekirke, Christianskirken (Aarhus) og Silkeborg Oasekirke.

Kursets 4 sessions

30/10 Hvad er lovsang?

Vi starter med at stille de helt grundlæggende spørgsmål: Hvad er lovsang? Og hvordan er min relation til Jesus?

6/11 Hvad er en lovsangsleder?

I denne sessions skal vi beskæftige os med ledelse: Hvordan inviterer jeg andre til at lovsynge Gud? Hvilke gaver har Gud givet mig til at lede?

13/11 Hvad skal vi synge?

I denne session kigger vi på vores sange og på vores setlister: Hvad skal vi synge? Og hvad skal jeg sige?

20/11 Nærvær

I denne session skal vi beskæftige os med nærvær – Guds nærvær og vores nærværende formidling.

Generel information

Forberedelsestid:

• Mellem hver session forventes det at deltagerne bruger 30 minutter på forberedelse (læsning, øvelse, refleksion)
  • For optimal udbytte af kurset er det vigtigt at deltagerne er med til at lede lovsang regelmæssigt i et lille eller stort fællesskab.

Hvordan forløber sessionerne?

• Undervisning ved Arvid Asmussen (60 min)
  • Skriftlig oplæg (arbejdsark) til refleksion og øvelse i grupper.
  • Gruppetid (60 minutter)

Din lokale gruppe:

• Vi opfordrer til at du deltager sammen med din lokale gruppe af lovsangsledere
  • Sæt jer sammen et fysisk sted og deltag i onlinemødet
  • Kombiner evt gruppetiden med bøn, lovsang og tid til en kop hyggekaffe eller aftensmad

Teknik:

• Forud for første session vil alle deltagere modtage en mail med link til kursets online platform. (Office365 TEAMS).
  • Vi bruger TEAMS til både online-undervisningen, fildeling og chat

Deltagelse

Alle gruppeledere eller individuelle deltagere, der tilmelder sig, vil forud for kurset blive ringet op til en uformel samtale for at afstemme forventninger og sikre at kurset er det rigtige for deltagerne.

Man skal ikke være verdensmester for at være med! Alle både nye og erfarne lovsangsledere er velkommen, såfremt at du…

• kan deltage i min. 3 af de 4 kursusgange (30.10, 6.11, 13.11 og 20.11 kl. 19.30-21.30)
  • kan afsætte ca. 30 minutter til forberedelse mellem hver session
  • er åben og nysgerrig på at lære noget nyt