Velkommen til mit online sangskrivningskursus!

Der er ingen der skriver sange lige som dig. Du er unik. De ord og klange og melodier, der kommer ud af dig er uløseligt knyttet til din unikke historie, person og stil.

På sangskriverkurset vil jeg præsentere dig for forskellige øvelser og teknikker, som kan hjælpe dig med at udvikle din sangskrivning. Jeg vil undervise, dele erfaringer og tips. Og så vil jeg lytte til det du skriver og give dig kvalificeret og opmuntrende feedback. Det kommer til at kræve hårdt arbejde af os begge to, men jeg lover at det bliver sjovt!

Det næste kursusforløb starter til april 2024 med 4 undervisningssessions på følgende onsdage kl. 19.30-21.00: 3. april, 10. april, 17. april og 24. april.

I forlængelse af kurset inviteres du (og andre sangskrivere) til en cafekoncert i Silkeborg Oasekirke fredag d. 3. maj . kl. 19.30. Her vil du og forskellige andre sangskrivere have mulighed for at dele jeres sange foran et lille publikum.

På kurset arbejder vi med forskellige skrive-teknikker og øvelser, der kickstarter din kreativitet og udvikler din tekst- og melodiskrivning. En del af kurset er desuden baseret på konkret feedback på dine hjemmeopgaver.

“Undervisningen gav blandt andet nogle konkrete redskaber, som nu er blevet fast inventar i min ”sangskrivnings værkstøjskasse.” Det var en tryg og berigende sætting, hvor der var rum til at udforske sangskrivningens mange facetter”

Ester Haslund-Gjerrild

“Arvid har vist mig forskellige sangskrivningsteknikker og hjulpet mig til at skrive lovsange der er mere varierede og friske i fht. rim, metaforik og musikalitet. Efter undervisningen har jeg fået nemmere ved bare at sætte mig og gå i gang med at skrive.”

Andreas Abildtrup Nørgaard

TILMELD DIG

Generel information

Forberedelsestid:

• Mellem hver session forventes det at du bruger 1-2 timer på sangskrivnings-øvelser og lidt læsning

Hvordan forløber sessionerne?

Hver session er på 90 minutter og indeholder

• Konkret feedback på dine sansgkrivnings-øvelser
  • Undervisning og tips ved Arvid Asmussen
  • Introduktion til næste sangskrivningsopgave

Teknik:

• Forud for første session vil du modtage en mail med link til en lukket facebook-gruppe som bliver vores online kursuslokale
  • Vi bruger Facebook til både online-undervisning, fildeling og chat

Krav og kvalifikationer

Du skal ikke være verdensmester for at være med! Både nye og erfarne sangskrivere er velkommen, såfremt at …

• du har en smule erfaring med at skrive både musik og tekst
  • du kan deltage i alle 4 kursusgange og kan afsætte 1-2 timers forberedelsestid mellem hver session
  • du er åben og nysgerrig på at lære noget nyt

Kurset koster 950,- og der er sidste tilmelding d. 20. marts.

Når du tilmeldt dig kurset ringer jeg dig efterfølgende op, for at afstemme forventninger og sikre at kurset er det rigtige for dig.